תקשורת וחברה
תקשורת ביקורתית
אנו כצופים רואים את הכתבות והתקשורת בצורה ביקורתית מכיוון שמעבירים לנו בתקשורת חדשות,כתבות שהן לא אמינות ושקריות ,מראים רק צד אחד ולא מראים את הצד השני,אנחנו לא יודעים אם הכותב תומך בדעתו של המרואיין ובוחר להציג את העמדה שלו בצורה שלילית ,אנו בוחרים לא להתייחס ולהאמין ולראות זאת בעין ביקורתית.
יש סובייקטיביות שלפי דעתי אני בוחרת לא להאמין למה שמעבירים בתקשורת ואני בוחרת לראות זאת בעין ביקורתית.
יש אובייקטיביות שהיא מבוססת על דברים שהם אמינים ,אמיתיים ומוכחים (עובדות).
אנו בוחרים גם לראות זאת בעין ביקורתית ,כל אדם בוחר האם להאמין לדברים שמועברים בתקשורת או לקחת זאת בצורה ביקורתית ולא להאמין למה שמעבירים.
עיצוב מציאות שמציגים מעמד אחד ולא את המעמד השני ,מראים את הדברים מצד אחד.
דוגמה: ההופעה של עומר אדם שכולם קונים כרטיסים בזול כדי למכור אותם במחיר יקר,בסכום שלא כל אחד יכול לשלם אותו, שהם ירוויחו יותר ממה שהם הוציאו, הכרטיסים נמכרו מהר מאוד כך שלא היה ניתןלהשיג כרטיס אלא רק מאנשים שקנו בזול ומכרו במחיר גבוה.
דוגמה: העיתונאות בביקור דונאלד טראמפ בארץ שכל עיתון מעביר ומציג את הכותרות ואת התוכן בצורה אחרת.
דוגמה: הכתבה על מסיבת הרווקים בבוקרשט
הכותב בחר לעשות את הכתבה על פי רצונו ואיך שהוא רוצה שהכתבה תהיה,ומציג דברים שהם לא אמיתיים (משנה את הדברים) ,כמו להתקרב ליד החשפניות במועדונים ולהצטלם איתן אלו דברים שקריים ,שגם הכתב שיקר בכתבה שזו הייתה מסיבת רווקים,הוא ניסה להראות משהו שהוא לא אמין ולא נכון ולהעביר אותו כדאי לקבל רייטינג,זו היית החופשה של כמה גברים ולא מסיבת רווקים.
אנו כצופים רואים את הכתבות והתקשורת בצורה ביקורתית מכיוון שמעבירים לנו בתקשורת חדשות,כתבות שהן לא אמינות ושקריות ,מראים רק צד אחד ולא מראים את הצד השני,אנחנו לא יודעים אם הכותב תומך בדעתו של המרואיין ובוחר להציג את העמדה שלו בצורה שלילית ,אנו בוחרים לא להתייחס ולהאמין ולראות זאת בעין ביקורתית.
יש סובייקטיביות שלפי דעתי אני בוחרת לא להאמין למה שמעבירים בתקשורת ואני בוחרת לראות זאת בעין ביקורתית.
יש אובייקטיביות שהיא מבוססת על דברים שהם אמינים ,אמיתיים ומוכחים (עובדות).
אנו בוחרים גם לראות זאת בעין ביקורתית ,כל אדם בוחר האם להאמין לדברים שמועברים בתקשורת או לקחת זאת בצורה ביקורתית ולא להאמין למה שמעבירים.
עיצוב מציאות שמציגים מעמד אחד ולא את המעמד השני ,מראים את הדברים מצד אחד.
דוגמה: ההופעה של עומר אדם שכולם קונים כרטיסים בזול כדי למכור אותם במחיר יקר,בסכום שלא כל אחד יכול לשלם אותו, שהם ירוויחו יותר ממה שהם הוציאו, הכרטיסים נמכרו מהר מאוד כך שלא היה ניתןלהשיג כרטיס אלא רק מאנשים שקנו בזול ומכרו במחיר גבוה.
דוגמה: העיתונאות בביקור דונאלד טראמפ בארץ שכל עיתון מעביר ומציג את הכותרות ואת התוכן בצורה אחרת.
דוגמה: הכתבה על מסיבת הרווקים בבוקרשט
הכותב בחר לעשות את הכתבה על פי רצונו ואיך שהוא רוצה שהכתבה תהיה,ומציג דברים שהם לא אמיתיים (משנה את הדברים) ,כמו להתקרב ליד החשפניות במועדונים ולהצטלם איתן אלו דברים שקריים ,שגם הכתב שיקר בכתבה שזו הייתה מסיבת רווקים,הוא ניסה להראות משהו שהוא לא אמין ולא נכון ולהעביר אותו כדאי לקבל רייטינג,זו היית החופשה של כמה גברים ולא מסיבת רווקים.
שחר יקרה, הייתי שמחה אם היית מחדדת יותר מה עומד מאוחרי צפייה בעין ביקורתית ומה הכוונה כאשר מתייחסים לנושא מסוים בצורה ביקורתית. מה אני כצופה עושה כאשר אני בוחן דברים בצורה ביקורתית?
השבמחקהאם כל מה שמשודר הוא לא נכון ושיקרי? האם יש מקום בכלל לפרשנויות כאלה ואחרות? במידה וכן איפה הגבול?
נתת דוגמא טובה כשהתייחסת לדרך בה סיקרו העיתונים את ביקורו של טראמפ בארץ. האם לדעתך בכל הסיקור לא היו נתונים אובייקטיביים?